Formularz dodawania opinii

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy, w tym udostępnienie tych danych podmiotom trzecim – pracodawcom zagranicznym, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu aktualnej i przyszłych rekrutacji, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (t.j. z dnia 25 listopada 2015 r., Dz. U. z 2015 r. poz. 2135). Zostałem poinformowany iż: (a) administratorem moich danych osobowych jest Bresland Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, (b) moje dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, (c) posiadam prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, (d) dane osobowe podaję dobrowolnie, jednak podanie danych kontaktowych i danych związanych bezpośrednio z procesem rekrutacji (wymagane uprawnienia, wymagane doświadczenie oraz umiejętności) jest niezbędne, celem uwzględnienia mojej osoby w tym procesie.

Kradzieże transportowanych towarów  – jak im zapobiegać?

Kradzieże transportowanych towarów – jak im zapobiegać?

Międzynarodowy transport towarów to codzienność dla przedsiębiorców, prowadzących działalność z zagranicznymi kontrahentami. Co sekundę, w całej Europie ładowane, przeładowywane i wyładowywane są tony różnego rodzaju towarów, wartość których przekracza dziesiątki tysięcy euro. Jednym z kluczowych ryzyk, wpisanych w charakter transportu drogowego, są kradzieże ładunków. Na kim spoczywa odpowiedzialność za utracony towar? Czy i jak można zapobiegać działaniom złodziei?

Utrata ładunku w wyniku kradzieży – kto za nią odpowiada?

Wraz z przyjęciem towaru do przewozu, aż do chwili jego wydania odbiorcy, przewoźnik odpowiedzialny jest za całkowitą bądź też częściową utratę lub zaginięcie transportowanego towaru. Odpowiedzialność przewoźnika wyłączają ściśle określone przez prawo przypadki, w tym siła wyższa, wadliwe opakowanie towarów, ich szczególna podatność na szkodę czy też przyczyny leżące po strony nadawcy lub odbiorcy ładunku. Należy jednocześnie pamiętać, że działania osób trzecich, a co za tym idzie również kradzieże, nie stanowią podstawy do zwolnienia przewoźnika z odpowiedzialności. Fakt utraty towaru w wyniki działań złodziei, to wystarczający powód do obarczenia go konsekwencjami finansowymi przez nadawcę ładunku.

Kradzieże ładunków w transporcie drogowym

Kradzieże ładunków oraz rozboje, czyli kradzieże z użyciem przemocy czy groźbą jej użycia, stanowią najczęstszą przyczynę utraty towarów w transporcie drogowym. W wielu przypadkach, do ryzykownych sytuacji dochodzi na skutek pośpiechu przedsiębiorcy, który powierza towar w ręce nieuczciwego przewoźnika oraz przez nieuwagę kierowców, którzy łamią procedury bezpiecznego transportu ładunków. Zgodnie z prawem, przewoźnik powinien przewidywać możliwe zagrożenia wynikające z przewozu towaru, by zminimalizować ich wystąpienie. Udowodnienie przesłanek wyłączających odpowiedzialność przewoźnika spoczywa na nim samym, dlatego staranne wykonywanie zadań – zarówno przez niego, jak i zatrudnionych kierowców – ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa transportu.

Metody zapobiegania kradzieżom

W walce z procederem kradzieży w transporcie warto stosować metody, które minimalizują ryzyko ewentualnych strat. W przypadku przewozu towarów o wysokiej wartości, na wyposażeniu samochodu ciężarowego powinien znajdować się tak zwany „container lock”, czyli zamek kontenera, chroniący ładunek i pośrednio także samego kierowcę. Ten, w trakcie postoju w dobrze widocznym miejscu na bezpiecznym parkingu ,powinien pamiętać o tym, by podwozie z kontenerem pozostawały ze sobą połączone przez cały czas. Dobre zwyczaje nakazują również zachowanie czujności, a zwłaszcza unikanie rozmów z osobami postronnymi o rodzaju ładunku czy trasie jego dostarczenia. Zawsze przed odjazdem, kierowca powinien sprawdzić dodatkowo stan plomby.

Polub nas na Facebooku

Zapisz się do newslettera

Dopisz się do naszej listy subskrybcyjnej i otrzymuj powiadomienia o atrakcyjnych ofertach pracy, najnowszych artykułach prosto na swoją skrzynkę e-mail.

[FM_form id=”1″]